its not just myself!

blog ini untuk aku kisarkan pengalaman hidup sendiri. bukan untuk tatapan atau gosipan kau orang. tapi untuk aku baca bila aku rindukan saat gemilang mahupun sedih diri sendiri. sekian.

Friday, December 30, 2011

Angin Broga

di atas puncak Broga ini, aku terfikir sejenak tentang keseronokan bermain remaja. tak lama lagi, aku pun nak menginjak ke umur yang baru. tak pasti pula tentang keremajaan diri. maklumlah, umur dah puluhan. aku banyak berfikir sekarang tentang pilihan diri. haruskah aku tinggalkan segala yang ada di sini, demi sebuah impian yang belum pasti? apa yang ada sekarang, cukup benar buat aku bahagia, buat masa ini. tapi apa yang ada di benak fikiranku, cukupkah semua ini untuk teruskan rasa bahagia di dada, dalam mengisi satu lagi benak harapan dalam diri? berat rasa hati, bagai membawa lori 3tan, nak meninggalkan semuanya; tanggungjawab, kasih dan semestinya bahagia. apa yang perlu diteruskan, harus jua aku teruskan. biar putih tulang, jangan putih mata, bak kata pujangga dahulu kala.
hari ini aku di puncak Broga, 400m tingginya dari laut, harap esok aku di puncak Queensland pula. agar semua harapan di bahu akan lerai, bagai embun tatkala tiba masa siangnya. aku harap pergi dan kembali nanti, dengan penuh redha orang tua, penaja dan semua yang menyokong. doakanlah aku agar tetap tabah dan kuat menggalas setiap apa yang ada di bahu, biar jadi seorang perintis watan dan pengharum bunga tunggal di taman Cik Din, suatu hari nanti.

1 comment:

Anonymous said...

taman cik din?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...